Hoe?

Door buiten de geëigende paden te treden en te leren van anderen.

Wij geloven in bewezen strategieën en concepten van andere organisaties bij voorkeur buiten uw eigen branche. Leer van hun aanpak, ervaring en successen. Niet om te kopiëren maar voor het verkrijgen van nieuwe inzichten (anders kijken), deze te vertalen naar uw eigen organisatie (anders denken) zodat alle contactmomenten met uw klant daadwerkelijk verbeteren (anders doen).

Uw resultaat
Trotse medewerkers en loyale klanten die uw organisatie (nog) beter waarderen.

Wij hebben goede ervaringen met het inzetten van benchmarks als Disney en Interpolis.

  • Disney als de wereldwijde nummer één in het creëren van loyale klanten (repeat business)
  • Interpolis als het Nederlandse bewijs van het bouwen aan reputatie vanuit cultuurwaarden

Wij hebben deze benchmarks al meerdere malen succesvol ingezet bij organisaties in Nederland.  Om te komen tot nieuwe inzichten, ervan te leren en het van buiten naar binnen denken te stimuleren. En niet onbelangrijk: Laat het een ontdekkingtocht zijn, veranderen mag ook leuk zijn!

Disney
De Walt Disney Thema Parken staan wereldwijd bekend staat als dé nummer één op het gebied van Service Excellence! Een organisatie die het telkens weer voor elkaar krijgt dat ruim 55.000 trotse medewerkers er dagelijks naar streven het iedere klant zo naar de zin te maken dat ze graag terug komen. Resultaat: 75% herhalingsbezoeken! Dat vraagt om een zeer helder concept!

Het Disney concept maakt een unieke verbinding tussen theorie en dagelijkse praktijk. Wij nemen u mee backstage en laten zien hoe zij de relatie met hun gasten vorm geven en voortdurend de verwachtingen van hun gasten overtreffen. Van Operational Excellence naar Service Excellence. From Good to Great in Customer Perception!

Interpolis
Interpolis is het Nederlandse voorbeeld van het bouwen aan reputatie vanuit de cultuurwaarden van de organisatie. Men heeft medio 1995 een ingrijpende cultuurverandering ingezet, waarbij het bedrijf zich van een ingedutte en bureaucratische verzekeraar ontwikkelde richting een eigenzinnige speler op de verzekeringsmarkt. Resultaat: inmiddels 6 keer gekozen tot de meest betrouwbare verzekeraar van Nederland.

Interpolis heeft de omslag gemaakt van wantrouwen richting klanten, intermediairs en medewerkers naar waarden als vertrouwen, verantwoordelijkheid en openheid. Wij laten u graag zien hoe zij de principes van Het Nieuwe Werken (HNW) effectief benut hebben bij het maken van deze fundamentele omslag in cultuur, denken en handelen.

Vind de Juiste Toon!
We weten allemaal dat het belangrijk is om een heldere focus te hebben. Maar hoe ontwikkel ik zo’n focus nu voor mijn eigen bedrijf? Zijn er goede voorbeelden of heldere modellen en zo ja hoe benut ik die binnen mijn eigen organisatie? En nog belangrijker: Hoe zorg ik ervoor dat iedereen binnen mijn organisatie ernaar handelt zodat onze klanten graag terugkomen en de reputatie van ons bedrijf daadwerkelijk versterkt?